fredag 6 juli 2012

Klick!

Jag samlar minnen som foton i ett album. Där finns bilder av alla jag älskar. Där finns också händelser och situationer förevigade.
En vacker kväll vid vatten med de människor som betyder mest. Klick! Jag fotar och lägger närmast hjärtat.
Sonens och mitt skratt som blandas där vi sitter på varsin sida av köksbordet. Klick! och närmast hjärtat.
En natt i den älskades armar. Klick! och närmast hjärtat.
En oväntad hälsning från en vän. Klick! Jag fotar och lägger närmast hjärtat.

Att ta vara på de stunder då jag lever intensivt och spara dem för stunder då livet går på tomgång gör kanske att jag inte är helt närvarande ens då. Att en del av mig ständigt är för medveten om att detta är övergående. Men för att vara betraktare är jag i vissa stunder ändå verkligen där och det fina är att de stunderna kan komma när som helst.

Klick!


Inga kommentarer: