fredag 20 juli 2012

Det onda ögat

Igår kväll drabbades jag av Det onda ögat.
Det började som Det kliande ögat, antagligen för att jag stått i häcken med klipparen under eftermiddagen, jag kan inte tänka mig något annat än att det var en allergisk reaktion på detta.
Det kliande ögat övergick snart i Det onda och Svullnade ögat.
Snart såg jag ut som en boxare eller en misshandlad hustru, där det tidigare är att föredra, och det var bara att inta antihistamin och ryggläge. Med ögonen slutna( för att inget annat var möjligt) men inte tillräckligt trött för att sova gick jag igenom allt jag varit i kontakt med under dagen och som eventuellt hade kunnat få min hornhinna så upprörd.
Idag har Det onda ögat övergått i Det lite mindre och Känsligare ögat och jag är mycket tacksam över detta.

Inga kommentarer: