torsdag 19 juli 2012

Bjuda på ett perspektiv

Jag tycker mycket om när man hamnar i situationer där det bjuds ett nytt perspektiv. Det behöver inte vara något märkvärdigt utan bara att man hälsar på i någons familj eller blir presenterad en ny tankegång. Det behöver som sagt inte vara något världsomvälvande men ändå öppnas världen upp lite mer än tidigare. Jaså kan man tänka så, leva så, ja det kan man!
För ett tag sedan fick jag vara den som bjöd på ett nytt perspektiv genom mitt sätt att leva och vara, iallafall tror jag så. Det var ingen som kom fram till mig, tog min hand och sa:
- Hörrödu Sara-Kajsa, tack för att du bjöd mig ett nytt perspektiv. Det satt fint!
Det är alltså min subjektiva uppfattning och kanske inte alls stämmer med verkligheten, men det verkade så. Och missuppfattade jag helt situationen är jag ändå beredd och villig att leva i den villfarelsen för att det känns fint att ge och för att jag är glad och tacksam för det liv jag lever.

Inga kommentarer: