tisdag 22 maj 2012

Ett Ynk

Ett Ynk. Det skulle kunna vara någon som hör hemma i Mumindalen. En sån som mest består av några blyertstreck till ben och armar och med spretigt hår på huvudet.
Men nu är det jag.
Trots att jag vet att det finns många och mycket svårare sjukdomar än magsjuka att drabbas av, och att magsjuka i vår del av världen endast är farligt för mycket små eller mycket gamla människor och att det oftast går över snabbt så gör jag under en begränsad tid fastän jag skäms lite över det inte mycket annat än att säga: Ynk! Ynk! och låter håret spreta hur det vill.

2 kommentarer:

frk. Frida Fortissima sa...

Spreta på! Man FÅR faktiskt tycka att det är jobbigt, även om andra "har det värre". Skippa Pollyannatankarna, var hur ynklig du vill och krya på dig, vännen:-)

Sara-Kajsa Vilgotsdotter Lundgren sa...

Vad fint av dig att skriva så när min situation var en fis i världsrymden i jämförelse med din. Men man behöver någon som säger som du ibland, särskilt när man hör till det-är-bara-å-bita-ihop-släktet. Har nu kryat på mig! Ta hand om dig!Kram.