onsdag 8 augusti 2012

Matsvammel x 2

Saker jag frågar mig:
Varför smakar viss kokt potatis illa när den steks upp?
Kan mögelost mögla? Och i så fall, hur vet man det?
och
När något smakar "frys" efter att ha legat för länge i frysen. Vad är det som smakar då?



Linfrön kan förväxlas med små skalbaggar.
Frågan är vilket som är bäst att ha i müslin?
Linfrön sätter igång magen vilket kan vara bra om man dras med såna problem. Om man inte gör det kan det vara förödande.
Med skalbaggar i får man ett oväntat proteintillskott vilket förespråkas i dessa LCHF-tider. Å andra sidan innehåller även linfrön proteiner men också rätt mycket kolhydrater. Då bör man fråga sig hur stor del av en skalbagge som består av kolhydrater och det vet jag inte hur man ska ta reda på. Inte heller vet jag vilken inverkan skalbaggar har på tarmrörelserna.
Eller så kan man helt enkelt kompostera müslin om det uppkommit ett skalbaggsproblem och man tycker att det är motbjudande.
Jag för min del har linfrön. Och alltid toalettpapper med på joggingturen, utifall att!

















Inga kommentarer: