torsdag 15 augusti 2013

The handy(wo)man

Sonen: Gräsklipparen fungerar inte!
Jag: Har du tömt behållaren?
Sonen: Ja, och kollat så att kontakten inte lossnat.
Jag: (Suckar) Det är säkert inget fel på den.
Jag: (går ut och upptäcker) Gräsklipparen fungerar inte! Den morrar inte ens som den brukar göra om man försöker starta den med för full behållare.
Jag: (förvandlas till The handy(wo)man och skruvar loss höljet över motorn på gräsklipparen.)
The handy(wo)man: (Lossar skruvarna till starthandtaget.)
The handy(wo)man: (Följer sladdar och trådar med finger och blick.) Allt verkar helt.
The handy(wo)man:(upptäcker) Den gulgröna tåten i skarvsladden har smitit från sin position. Koppartrådarna spretar retsamt åt alla håll .
The handy(wo)man: (tittar ner på den avklädda gräsklipparen som fungerar hur bra som helst om man bara kopplar den till en annan sladd.)
The handy(wo)man: (lägger på en viktig "Jag ska lära dig om livet-min" och visar sonen hur en gräsklippare ser ut inuti.)
Sonen: (har klippt halva gräset med handjagare och fortsätter med det)
The handy(wo)man: (funderar ett ögonblick på att förvandlas till Ecoqueen och ivra för ständig handgräsklippning med miljö, hälsa och gödsling av gräsmattan som argument men håller tyst, skruvar tillbaka gräsklippardelarna och går in för att laga sladden.)

Inga kommentarer: