fredag 2 augusti 2013

Reinvention

Då och då hamnar jag i Dra mig undan och reflektera över vad jag håller på med-perioder. Jag drabbas också av Men vänta, nu håller jag ju på med något annat än det jag började med-faser och så kommer en liten livskris farande som en kastby eller en tornado och snurrar runt mig med frågan Vad vill jag egentligen med mitt liv? Sedan kan det gå över på ett ögonblick för att jag får solvarma jordgubbar eller när en främling ler mot mig på stan eller något annat som får en blåsande varelse att stanna till och bara vara och tycka att allt är bra precis som det är. Att allt är enkelt och meningsfullt i det rådande ögonblicket.
Det händer också ganska ofta eller ska jag säga mycket ofta att jag känner mig instängd i ett sammanhang eller ett koncept och måste då genast frigöra mig från detta och kanske ta avstånd ifrån det.
Trots det vill jag alltid sätta etiketter på mig själv, ta ut riktningar för hur jag ska handla och vart jag skall färdas. Jag tror på något sätt alltid att det ska lyckas tills jag inser att jag är alltför spretig, att jag tycker att så mycket är roligt, att jag vill än de ena än det andra och ibland inget alls.
Jag har låtit bli bloggandet ett tag av den anledningen. Jag har klurat på ett sätt att få ihop mina olika uttryck i ett och samma forum, att på något sätt samla informationen om att jag gör berättarföreställningar, skriver, regisserar, att jag gärna fuskar med sådant som hör bildkonst till bara för att se om jag lyckas, samt att jag nu också börjat utbilda mig inom dans och vill kombinera det med teatern. Jag vill också få med det kreativa samarbetet med min vän Frida, "Madame Lovetts". Jag har funderat över en hemsida och ett företag kombinerat med blogg och diskuterat med vänner men inte kunnat komma fram till någon bra lösning. Därför fortsätter jag nu på inslagen väg men med ändrat namn på bloggen. Och för att vara riktigt säker på att jag inte måste bryta mig fri från något av mig själv fastlagt koncept så skriver jag att det på den här bloggen kan dyka upp precis vad som helst men att det oavsett om det rör sig om bild, text, teater, rörelse eller vad det kan tänkas vara så berättar det något. Tror jag...

Inga kommentarer: