måndag 5 januari 2015

Lyckan till vårt BÄSTA PRIS

Förstrött vände jag blad efter blad i en reakatalog när jag plötsligt bläddrade förbi "Lyckan till vårt BÄSTA PRIS"
Va! tänkte jag, Vad är detta?! Allt prat om att lyckan inte går att köpa för pengar och så rear de ut den här, hur är det möjligt? Är det en säljbluff eller är det påståendet att lyckan inte går att köpa som är en bluff!!
Frågorna hopade sig medan jag bläddrade tillbaka i katalogen; Finns det en lycka som fungerar för alla eller har de olika modeller, storlekar? Tillämpas öppet köp så att man kan lämna tillbaka om man inte blir nöjd? Finns det garanti? Hur mycket blir frakten, väger lyckan tungt eller är den lätt som en fjäder?"
Jag hittade till sidan och där stod " Lakan till vårt BÄSTA PRIS"
De fanns i olika modeller, storlekar och färger. Om det fanns öppet köp, garanti och vad fraktkostnaden skulle bli bemödade jag mig inte titta efter. Jag är inte ute efter några lakan.
Och Lyckan, den tycker jag att jag har ändå, den ilar till lite nu och då. Men hade det varit rea hade man ju kunnat bunkra lite för sämre tider. Utifall att.

Inga kommentarer: