måndag 19 januari 2015

Byrån

En byrå med många lådor i olika färger och med olika innehåll - så kan jag tänka på mig själv ibland. Inte så att jag rent fysiskt och bokstavligt är en stabil ganska svårflyttad möbel med handtag( även om det också kan passa in ibland) utan snarare att jag utgörs av ett gäng lådor där erfarenheter och minnen, känslor och upplevelser, tankar och idéer förvaras, och där andra fack står tomma i väntan på att fyllas.
Ibland kan jag också tänka att jag har olika lådor för olika delar i livet och att det finns en massa sätt att kategorisera och fördela i lådorna.
Ibland, om man har många bollar i luften kan det hjälpa att öppna ett fack i taget. Ibland åker någon låda upp fastän man inte är beredd på det och blottar något man inte visste fanns där eller något man inte gärna vill kännas vid och ibland hittar man det man söker i en helt annan låda.
Några dagar nu har jag gått omkring med en massa lådor öppna hela tiden. Runt om i min byrå står lådorna på glänt eller vidöppna. När jag skjuter in en ploppar en annan ut och innehållet svämmar över.
Det gör mig utmattad och jag tänker att det är dags för en rejäl byrårensning, se efter vad som finns i lådorna, men en i taget. Kanske behöver något byta plats, kanske kan någon tömmas och kanske har jag nya saker att sortera in.


Inga kommentarer: