tisdag 8 juli 2014

Reflektion över reflexion

Det sitter tre nattfjärilar på glasrutan i min altandörr. Som små krigsflygplan på en vertikal landningsbana, men jag vill gärna tänka att de kommer i fred eftersom de blottar sina om inte strupar så magar för mig där jag sitter på andra sidan glaset. Det förvånar mig att de landat där. I mitt tycke är det ljusare ute än inne men ur deras perspektiv erbjuder kanske glasrutan någon slags reflexion. Såsom jag erbjuds någon slags reflektion. Frågar är bara över vad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom kanske reflekterar över att här finns det minsann en altandörr, men ingen altan. Vi hjälper henne. Vi har ju dragkrok!

Sara-Kajsa Vilgotsdotter Lundgren sa...

Kanske det,eller kanske "titta, här finns en halv altan men fortfarande behov av dragkrok".