torsdag 3 januari 2013

Mot framtiden på bakhala skidor

Jag vaknade i natt och kunde inte sova mer eftersom jag plötsligt såg framtiden framför mig( var annars?) Allt som jag gått och grunnat på ett tag och som jag haft svårt att formulera la sig på plats. Trillade ner och skapade iver att få sätta igång, dra upp riktlinjer, spinna drömmar och ta spadtag.
Sedan kom gryningsljuset och med det smög sig tvivlet in och grumlade mina visioner. Det förbannade tvivlet som fungerar som bakhala skidor i uppförsbacke. Men den här gången ska jag upp för backen hur mycket armstyrka och svett det än må kosta.

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Underligt hur man får ögonen på uppförsbackarna så fort ljuset smyger sig på ...

Sara-Kajsa Vilgotsdotter Lundgren sa...

Visst är det! Kanske får man vaka in morgonen med solglasögon på:)