lördag 24 november 2012

Inträde

Jag fick en sån här:
och blev omnämnd och länkad av frkfridafortissima. Fantastiskt!och ett inträde i bloggvärlden som jag inte riktigt känner till men så här verkar det fungera:

Välj 11 favoritbloggar
Berätta på din blogg vilka du vill ge utmärkelsen till och länka till deras bloggar


Kopiera post-it-lappen och sätt den på din blogg

Svara på de frågor du fått

Hitta på nya frågor för de 11 som du ger utmärkelsen och skriv på deras blogg att de har fått den

Här delar jag med mig av några bloggar jag tycker om. Gemensamt för dem är att de inspirerar mig till kreativitet och skapande, något jag har svårt att leva utan.

LunaDsign -
för underbara, tokiga, roliga filurer
Cronholm - 
för hennes som det verkar aldrig sinande manusskrivarlust
frkfridafortissima -
för orden, de som beskriver hur allting är
 ankis -
för hennes blick och beskrivande
karinskonstgrepp-
för hennes självdistans och fallenhet för att rita på väggar
annaritar-
för att hon får mig att vilja kunna teckna
annalidstrom -
för att hon bla samlar skrot
ekonördarna -
för deras val att leva ekologiskt
gröna skafferiet-
för att fler borde äta efter säsong och mer grönt
bakemyday-
för att han att formar chokladbollsbajskorvar
norrfrid gårdsbutik -
för att de säljer ekologiskt kött och lever sin dröm

Jag återkommer med frågor senare men här är svaren på de jag fick:
Vilken är din bästa tid på dygnet ?
Morgonen, då allt är stilla och förväntan finns i luften och klarhet i sinnet.
Vad ville du bli när du var liten?
Allt möjligt. Målare som pappa, kock som moster, bilmekaniker för att jag ville ha blå overall och olja på fingrarna, djurskötare av ungefär samma anledning, sångerska, simlärare.
Vilket är det vackraste, fulaste och roligaste ordet du vet?
Just nu är mina favoritord otymplig och behändig. Jag har alltid tyckt att samkväm är ett fult ord men det vackraste och roligaste måste jag fundera över.
Vad skulle du vilja vara otroligt skicklig på?
Kroppslig och mental kontroll. Fascineras mycket av akrobater, kung fumästare, yogis ja alla som förenar och behärskar dessa två.
Vem skulle du vilja vara om du inte fick vara den du är?
En akrobat, Kung Fu mästare, yogi eller en figur i mumindalen.
Vad skulle du önska att du kunde tro på?
Att makthavare inte missbrukar sin makt.
Vilken låt lyssnar du på när du behöver: 1. Elda på din ilska. 2. Gråta ut. 3. Få utlopp för din glädje.
Är överhuvudtaget ingen musiklyssnare men lyssnar gärna på texter( som har musik till).
 

2 kommentarer:

frk. Frida Fortissima sa...

Så fint att läsa dina svar och så bra med nya bloggtips :-) Kram kram

frk. Frida Fortissima sa...

Vassego:-) Och vad roligt att läsa dina svar på frågorna!
Kram